SAMOCHODY DOSTAWCZE | SAMOCHODY CIĘŻAROWE | AUTOBUSY |  

KOLEJ

SOLARIS BUS&COACH

 

Urbino

Valletta

Vacanza

Trollino

Pojazdy specjalne

Lista dealerów

Cofnij

 
RÓŻNOŚCI

 

O nas

Księga gości

Czat

Linki

 

NEWSLETTER

Jeśli chcesz otrzymywać informacje nt. nowości w serwisie podaj adres e-mail

 

 

 

Strona główna --> Autobusy --> SOLARIS

 

SOLARIS BUS & COACH Sp. z o.o.

ul. Obornicka 1, Bolechowo

62-005 OWIŃSKA

tel. (061) 811 83 00

fax (061) 811 83 10

 

Raport - firma Solaris B&C po roku 2003

 

Historia marki Solaris rozpoczęła się w 1994 roku, kiedy to Krzysztof Olszewski utworzył w Warszawie Biuro Handlowe firmy Neoplan. Pan Olszewski objął więc kierownictwo w firmie  Neoplan 4020 dla poznańskiej komunikacji miejskiejNeoplan Polska Sp. z o.o. W tym samym roku otrzymano pierwsze zamówienie - niskopodłogowy autobus Neoplan N4020, który rozpoczął regularną pracę na ulicach Warszawy. Rok później (1995) firma wygrała przetarg na dostawę 50 niskopodłogowych Neoplanów dla komunikacji miejskiej w Poznaniu. Została również podjęta decyzja o utworzeniu Fabryki Autobusów Neoplan Polska w nie wykorzystanej hali zakładu transportu Tłoczni Metali Pressta w Bolechowie koło Poznania. WZakład produkcyjny w Bolechowie k. Poznania styczniu 1996 roku zakład produkcyjny został otworzony. Już w 1997 roku zakład ten wyprodukował 225 autobusy ( w tym 163 miejskie), co stanowiło aż 37,3% nowych autobusów niskopodłogowych wprowadzonych na polski rynek. Rok 1998 przyniósł wprowadzenie nowego loga pojazdów niskopodłogowych firmy Neoplan Polska - jamnika. Wyprodukowano też największy niskopodłogowy, 18-metrowy autobus przegubowy Neoplan N4021, w którym jest miejsce dla 175 pasażerów. W międzyczasie firma wyprodukowała kilka autobusów specjalnych (np. centrum kosmetyczne dla firmy Oriflame). Przełomowy okazał się rok 1999. Na majowych Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyła się światowa premiera autobusu miejskiego Solaris Urbino. Został on Logo niskopodłogowych autobusów SOLARIS całkowicie skonstruowany w Poznaniu. Niedługo po tej premierze przyszły kolejne - Urbino 15- i 18-metrowe. W 2000 roku firma Solaris rozpoczęła ekspansję na rynki europejskie. Modele Urbino trafiały m.in. do Czech, Niemiec czy na Słowację. Zaprezentowano również autobus midi - Urbino 9. Rodzina niskopodłogowych Urbino (9, 12, 15, 18) stała się już kompletna. Rok później w Bolechowie rozpoczęto budowę trolejbusów Trollino. Pierwszym odbiorcą było miasto Gdynia. W kwietniu 2001 roku firma Neoplan Polska uzyskała certyfikat jakości ISO 9001, a od września firma funkcjonowała już jako Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. Już w październiku swoją premierę miał turystyczny model - Vacanza. Do końca 2001 roku na zagranicznym rynku udało się sprzedać 1 egzemplarz tego modelu, zaś na polskim - 21. 

 

Od tamtego momentu firma bardzo dynamicznie się rozwija wprowadzając do swojej oferty nowe modele autobusów. W 2002 roku zaprezentowano nowego midibusa - model Urbino 10. Rok później pokazano autobus lokalny - model Valetta zbudowany specjalnie na zamówienie maltańskiego przewoźnika. Zmodernizowano również flagową Vacanzę. Firma brała czynny udział w wielu imprezach związanych z branżą autobusową (np. targi Transexpo Kielce 2003 czy w Kortrijk 16-22.10.2003).

 

© COPYRIGHT 2003 by TRANSPORT.RAR.PL

Michał Rudnicki & Jacek Eychler